blommiga shorts

Bild på mina nya short från Cubus.
Heeej! Igår var det först handbollsavslutning och sedan hejjade vi på herrarna som gick upp till elitserien, grymt! Kvällen spenderade jag hos Jennie, träffade först lite saknade grabbar och därefter kom Love. Idag har jag sprungit runt på stan med Linnea och om cirkus en halvtimme åker jag till Oscar med vänner. AWEZOME

körsbärsträd

 Kan verkligen inte få nog av alla fina körsbärsträd som blommar såhär dags, vååååår! Samma sak gäller alla färgglada klänningar och shorts som säljs i affärena. Snart inne på maj månad och jag peppar mer och mer till sommaren!

lördag

Kort från moi till min gullegris
Träffade min nyopererade vän idag, den lilla stackarn. Skulle som sagt grilla på kvällen men det blev ändrade planer så jag stannade kvar där. Mys! Nu är jag hemma och tittar på film, är aptrött så inväntar John Blund. Hoppas ni haft en bra dag allesammans!

BREAKFAST

Go'morgon! Ska strax börja röra mig mot bussen efter en brakfrukost. Stan → Ida → Grillning. Ser ut att bli en bra dag!

krokodilburgare, macarones, glada människor hejsvejs

HEJ!

Livet leker och vardagen flyter på. Vi har just nu ett litet uppehåll med handbollen. och ja, man märker man verkligen hur mycket tid som man lägger ner på den där sporten, kärlek. Under de senaste nio dagarna har jag bla ätit k r o k o d i l, ja ni läste rätt. Ganska creepy men kul att testa på. Annars har jag hängt runt med vänner, pluggat på bibblan, bakat macarones, partajat, skrattat, ätit sushi för första gången, sovit på tok för lite, stressat, gjort nationella prov och gått runt i våriga klänningar med musik i öronen. Det går bra nu.

sometimes all we need is love

Åh titta vilken söt bild jag hittade, från 2010

för varenda unge!

Genom att publicera det här blogginlägget vaccinerar jag 95 barn runtom i världen mot stelkramp tillsammans med Apotek Hjärtat. Jag är med UNICEF i kampen för varenda unge. Vill du också vara med och förändra barns liv? Bli Världsförälder här: unicef.se/bli-varldsforalder. För 100 kronor i månaden är du med och ser  till att barn över hela världen får vaccin, medicin, rent vatten och utbildning.

 

Har du en blogg och vill vaccinera ytterligare 95 barn? För varje bloggare som publicerar den här bloggposten under kampanjen så skänker Apotek Hjärtat 95 stelkrampsvaccin. Läs mer och hämta bloggmaterial på unicef.se/sprid-budskapet/bloggkampanj (kampanjen gäller 16 april-13 maj eller upp till 5000 blogginlägg)

@UNICEF/Asselin

 

that feeling

Jag kan inte riktigt förklara den här lättnaden jag känner just nu. Har haft ett rent helvete i skolan med en miljon uppgifter att göra, nä men nästan. Och nu är det värsta över! Att jag dessutom fick tillbaka ett fint resultat på svenska muntliga nationella gjorde min dag. Åh!

the balloon girl II


the balloon girl I

tisdagen den 10e april

Regnet smattrar på fönsterrutan och jag har nyligen gosat in mig i mormors stickade tröjja. Det här är en sådan här dag då man bara vill dra ner perssierna och krypa ner under täcket och slå på en bra film. Och apropå det. Förra veckan såg jag en riktigt bra film. Nyckeln till frihet, så himla fin

Dagens höjdpunkt: En megalång håltimme och egengjorda Americanska pannkakor hos Victoria.

megabra

Emelie bild från igår då vi firade Jullan. Så galet bra.

-

easter

Tjena mitt bena. Ville bara slänga in ett inlägg och önska er alla en glad påsk. Annars har jag sprungit runt i hela huset och samlat in de 33 påskägg som mina små brorsor letade efter imorse haha.. Glad påsk!

puss på daj

en påskkärring och något ägg

Haft en riktigt fin kväll hos mormor och morfar med släkt. Påskmaten satt väldigt fint den, känner lite att jag kunde rullat hem haha... Thumbs up åt att jag också hann ta en promis med min fina vän ikväll.

måndag förmiddag

Trotsade stormen och satte mig ute ändå. Om några timmar tar jag bussen för att möta upp min fina vän Ida. Ha en bra måndag hörrni!